Naar school

Naar school

maandag 27 april 2020

Wie legt een ei? (deel 2)

In de vorige post konden jullie het filmpje bekijken van Spikkel en Spot, mijn 2 kippen die soms een ei in hun nest leggen. Ik vertelde jullie al dat er nog andere dieren in mijn tuin wonen die eitjes leggen zoals de koolmees. Maar, jullie wisten vast en zeker al dat alle vogels eieren leggen.

Toch zijn er ook nog veel andere dieren die eieren leggen. Zie je Moscar zitten aan de rand van de vijver? Welk diertje zou daar leven? 


Kijk je mee naar het filmpje? Dan komen jullie te weten wie er in mijn vijver woont.



Willen jullie weten hoe de eitjes van de kikker eruitzien? Zouden die er hetzelfde uitzien als de eieren van vogels? Wat denken jullie? Kijk maar mee naar het filmpje en de foto. Dan kun je het verschil zien... 




Als de eitjes uitgekomen zijn, zie je nog geen kikkertjes, maar wel kikkervisjes. Het duurt nog even eer de kikkervisjes echte kikker worden, met 4 poten, zonder staart. 





Ook heel veel kriebeldiertjes leggen eitjes. Dat zie je niet zo gemakkelijk. Als je buiten speelt of meehelpt in de tuin, kom je soms wel eens een ei van een kriebeldiertje tegen.
Hier zie je superveel  kleine spinnetjes die net uit de cocon gekropen zijn... 




In mijn tuin hangt ook een insectenhotel voor de bijen. Op school hangen er ook veel insectenhotelletjes. 




Als het warm weer is, vliegen ze af en aan om voedsel in het buisje te verstoppen. Ze leggen er ook een eitje bij. Dat kon ik bij mij thuis niet filmen, daarom zocht ik een filmpje op YouTube. 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten